top of page

SARGEANT NARZEKA NA BRAK KOMUNIKATÓW ZE STRONY FIA

Logan Sargeant został ukarany w trakcie wyścigu o Grand Prix Chin ze względu na wyprzedzanie podczas samochodu bezpieczeństwa, ale tym, co najbardziej frustrowało kierowcę Williamsa, był całkowity brak komunikacji w tej sprawie.


Miało to miejsce podczas pierwszego samochodu bezpieczeństwa, kiedy to Valtteri Bottas z Kick Saubera wycofał się z dalszej rywalizacji. Sargeant zbliżał się do pierwszego zakrętu na głównej prostej, gdy z pit lane wyjeżdżał Haas należący Nico Hulkenberga.


Powtórki pokazały, że Niemiec przekroczył wyznaczoną linię samochodu bezpieczeństwa o ułamek sekundy przed Sargeantem.


Jednak ze względu na jego większą prędkość, Logan miał autentyczne wrażenie, że ma przewagę, więc Amerykain znalazł się przed Haaasem.


W miarę rozwoju wyścigu ani ściana Williamsa (pit wall), ani FIA nie wyraziła żadnych obaw co do tego manewru. Jednak ku zaskoczeniu Sargeanta, sędziowie ukarali go karą 10 sekund za niedostosowywanie się do procedur w trakcie samochodu bezpieczeństwa.


Sargeant przyznał, że nie jest łatwo zauważyć, kto ma przewagę w takich sytuacjach, jednak szczególnie był zdziwiony, że nikt go nie poinformował o wyprzedzeniu Nico.


Fot. Williams


"Tam również jest trochę wzniesienia i wydaje mi się, że po prostu trudno jest zobaczyć, kiedy samochody dzielą dość duże odległości" - wyjaśnił Logan Sargeant.


"Jeśli chodzi o mnie, myślałem, że jestem znacznie z przodu. Usłyszeć o tym pod koniec wyścigu było więc trochę dziwne. Nie wiem, czy jest sposób, aby FIA przekazała nam jakąś informację zwrotną." - powiedział Amerykanin.


"Jechaliśmy za samochodem bezpieczeństwa przez długi czas, nie wiem, dlaczego nie powiedzieli mi, żebym oddał pozycję. Oczywiście zrobiłbym to, gdyby dostał taką informację, ale według mojej wiedzy, sądziłem, że jestem daleko z przodu." - dodał kierowca Williamsa.


Fot. Williams


Kara 10 sekund nie wpłynęła na pozycję Logana Sargeanta w wyścigu o Grand Prix Chin. ale Amerykanin posiada już 8 punktów karnych, więc jeszcze 4 i będzie musiał pauzować.


"Były dobre i złe momenty, myślę, że początek wyścigu na miękkich oponach był mocny, a kiedy założyliśmy pośrednią mieszankę, również byliśmy w naprawdę dobrym miejscu." - powiedział Logan Sargeant.


"Prawdopodobnie moglibyśmy się obejść bez samochodu bezpieczeństwa, ponieważ pojechalibyśmy dwa razy na pośrednich i to by nam odpowiadało." - dodał Amerykanin.


"Od tego momentu była to ogromna walka. Jestem trochę zdezorientowany ostatnim stintem, był prawdopodobnie jednym z najbardziej bolesnych, jakie miałem." - przekazał kierowca Williamsa.


"Zobaczymy, czy w przyszłości będzie lepiej." - podsumował najgorszy debiutant, pod względem liczby punktów, w sezonie 2023.


Fot. Williams

3 wyświetlenia0 komentarzy

Ostatnie posty

Zobacz wszystkie
bottom of page